Avontuur, deel 10 (het laatste) - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Anke & Yvonne Dankers & de Fockert - WaarBenJij.nu Avontuur, deel 10 (het laatste) - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Anke & Yvonne Dankers & de Fockert - WaarBenJij.nu

Avontuur, deel 10 (het laatste)

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke & Yvonne

12 Mei 2014 | Indonesië, Seminyak

Lieve mensen, dit gaat helaas (voor ons dan tenminste) ons laatste verhaal worden... Onze wonderbaarlijke reis zit er bijna op. Ik zit hier te schrijven in ons allerlaatste, mooie hotel.
Wat hieraan vooraf ging....

Van Lovina Beach werden we naar onze tweede bestemming op Bali gebracht, Hidden Paradise in Amed. Hidden Paradise is nog een understatement van wat we daar aantroffen. Zoiets moois hadden we nog nooit gezien. Onze eigen "cuttage" (flauw grapje dat in Kalibaru tussen ons is ontstaan), zo mooooooi. De dubbele deur helemaal uit hout gesneden. Een hemelbed waar je met gemak met z'n vieren (minstens, afhankelijk van de afmetingen van de mensen die erin liggen) in kunt liggen, een droom van een badkamer, half in de buitenlucht (weet je nog Trudo op onze huwelijksreis op de Malediven? Zoiets dus!) Helemaal nieuw gerenoveerd, met getrommeld marmer, echt we waanden ons in het echte paradijs. Het restaurant van dit resort grensde aan het strand, superdeluxe ligbedjes, wat wil je nog meer. 's Avonds hebben we heerlijk gourmet gegeten (ze noemden het tapas, maar ik heb nog nooit zulke heerlijke tapas gehad en zo'n vieze wijn.... onze eerste sinds onze reis).

De volgende dag gingen we lekker struinen op het strand (waar we op stukken tot onze knieen inzakten) en op het einde van de baai heerlijk gezwommen in een warme Indische oceaan. Vervolgens hebben we een Jukug (vissers/zeilbootje) gehuurd om een uurtje heerlijk op de oceaan te zeilen, de wind stond goed, aldus de schipper die ons vervolgens voor een half uur naaide met de prijs. Ach ja, toe maar dan.... 's Avonds weer heerlijk gegeten (vervolg van het tapasdiner). Helaas was onze droom hier weer ten einde. 's Ochtends zouden we worden opgehaald voor ons volgende adres.
Nu was het zo dat onze gids en chauffeur ook een kamer kregen in ons paradijs en we waren blij voor hen dat ze eindelijk ook in luxe konden uitrusten. Niets was minder waar. De auto van Willem, bij wie wij onze reis hadden geboekt en die ook inmiddels op Bali was met zijn gezin, was helemaal kaduuk dus hij moest onze auto hebben. Sipoul en Supri werden dus vriendelijk edoch dringend verzocht zich weer richting Lovina Beach te begeven om "onze" auto in te leveren (wij hadden immers nauwelijks nog een auto nodig....). Onze lieve vrienden hadden dus de hele dag en avond gependeld om e.e.a. voor iedereen te regelen en onze reis werd vervolgd in een gammele, oude 9-persoons bus waarin op de achterbank nog iemand zat. Tot op vandaag weten we niet wie het was en wat zijn rol/taak in geheel was. Wat ons wel bedroefde is dat dit hele voorgaande inhield dat Sipoul en Supri ons zouden afzetten op ons eennalaatste adres in Ubud en ons dan zouden verlaten. Zij moesten nl. met die aftandse bus en die kapotte auto daarachter hangend, helemaal terugrijden naar Java (Malang). We hadden zo medelijden met hen en vonden het ook helemaal niet leuk dat we zo abrupt afscheid moesten nemen van hen, die ons zo uitstekend begeleid en gereden hadden. Helaas, het was zo het was.... Een andere gids zou ons de volgende afhalen en naar ons laatste adres brengen. Met een brok - zo groot als morgen de hele dag (ik hecht me echt altijd veel te veel en te snel aan mensen..) - in mijn keel, namen we afscheid van onze vrienden.

In het centrum van Ubud hadden we weer een leuk hotel met goede kamers, met iets te harde bedden aldus munne maat. Ubud is het shopgebeuren van Bali (eindelijk.....) . 's Avonds hadden we afgesproken met onze nieuwe vriendinnen, Maud en Daan uit Tilburg, die inmiddels ook waren gearriveerd in Ubud. We hebben heerlijk gegeten en daarna nog even in een kroegje wat nageborreld. Zij hadden nog 3 maanden te gaan in Bali en Australie, wat 'n bofferds.
De volgende dag ging het dan toch gebeuren.... shop till you drop. Wat heb ik me in moeten houden. Wat 'n prachtige spullen hadden ze daar, ongelooflijk. Ik zou alles wel willen meenemen, maar mijn koffer was al zo zwaar dus heb ik me inderdaad ingehouden.
's Avonds weer overheerlijk gegeten bij the Three Monkeys (die we de avond ervoor niet konden vinden en die 3 winkels van ons hotel aflag...) Nog even een biertje op ons balkonnetje en weer lekker slapen.

De volgende ochtend zouden we om 09.00 worden afgehaald door Komang, onze nieuwe gids. Hij bracht ook weer een chauffeur mee die ook Komang heet. In Bali gebruikt men maar 4 namen voor zowel jongens als meisjes. Heel opmerkelijk.... Ons eerste bezoek zou het Monkey Forest zijn maar het regende pijpenstelen en onze nieuwe gids stelde voor naar een olifanten huppeldepup te gaan, waar ook apen te zien waren. Okay dan doen we dat.... Daar aangekomen konden we 15 minuten op een olifant rondrijden incl. een lunch (om 10.00 uur 's morgens!!!!) voor een belachelijk hoge prijs.... Tja, wat zullen we doen. Nou, nog een keer echt klappen dan maar voor de laatste keer..... Toen begon het festijn, het begon te regenen, emmers en emmers kwamen naar beneden toen wij die olifant op moesten, dat geloof je niet. We hadden gelukkig onze Xenos regenponchos bij ons (nou ja, dankzij Yvonne) en daar zaten we: hoog op een olifant in regenponchos en met een paraplu, zo hard ging het tekeer. Na 15 minuten en een paar kunstjes van Elsa - onze olifant - en vooral ons gegil, was het alweer gebeurd. Om 10.30 zaten we alweer te lunchen, nadat we pas 2 uur tevoren hadden ontbeten! Toch hadden we het niet willen missen - een ervaring rijker met veel lachen....

Tot slot gingen we nog naar de oudste tempels van Bali, Tanah Lot, een prachtige locatie met een woeste zee (het is morgen volle maan, vandaar het woeste...) Schitterend.
Van daaruit zijn we naar onze laatste hotel gebracht. Een prachtig kleinschalig hotel met een heerlijk zwembad en een mooie kamer met fijne bedden. Hier gaan we onze laatste avond en nacht doorbrengen. Morgen worden om 16.00 opgehaald voor onze vlucht naar Kuala Lumpur en vervolgens door naar het koude en natte Nederland.

Het zit erop; onze bijzondere, fantastische reis door Java en Bali.

Ik wil afsluiten met vooral mijn lief te bedanken met heel mijn hart dat hij mij heeft weten te overtuigen deze reis toch nu te maken. Ik had deze ervaringen en vele mooie momenten niet willen missen.... Ook jullie dankjewel voor jullie leuke reacties na het lezen van onze avonturen.

SeeUinHolland!!!

Groetjes,
Yvonne & Anke

• 12 Mei 2014 - 12:31

Irma:

Top! Fijn dat het fijn was! En inderdaad: jouw lief is lief... Tot snel irma

• 12 Mei 2014 - 12:54

Hanneke:

Ook op Bali hebben jullie genoeg te beleven gehad, lees ik.
    Het was heerlijk mee te mogen genieten van de verhalen over jullie belevenissen. Dank hiervoor. Anke, wat doe je dat geweldig!!!! En dat vermoedelijk weer uit de losse pols zoals ik je dat vaker zag doen. Een groot schrijftalent heb je!!!
    Goede terugreis gewenst, tot gauw en liefs,
    Hanneke

• 12 Mei 2014 - 13:03

Bernadette:

Het blijft leuk lezen... :-)
    Goede terugreis, en sterkte vervolgens bij het wennen aan het doodnormale leven hier in Nederland (waar het overigens eigenlijk ook helemaal niet slecht is)

• 12 Mei 2014 - 13:19

Anke & Yvonne Dankers & De Fockert:

Zo is 't Bernadette! In vergelijk met hier, waar de mensen echt niets meer hebben dan 3 schaaltjes witte rijst per dag en daar blij mee zijn, zijn wij altijd klagende (vooral over het weer!) multimiljonairs...

• 12 Mei 2014 - 13:26

Harrie En Walter:

Mooi land hé. Snuif nog maar even de mystiek op.
    Een fijne en behouden terugreis gewenst.

• 12 Mei 2014 - 14:46

Marie-Louise:

dat is dus de ervaring,van alles wat en mooi.Ook de mensen...maar de komische noot Anke maakt het zonnig hier in inderdaad druilland.Heel veel lol nog en goede reis. Tot de volgende keer.Lieve groet Marie-louise

• 12 Mei 2014 - 15:24

Carina Bosma:

hallo anke en yvonne
    wij hebben genoten van jullie geweldige reis verhalen
    jammer dat het erop zit maar jullie kunnen terug kijken
    op een wonder mooie vakantie
    wij wensen jullie een hele goede reis terug
    zijn ook weer blij als jullie weer in helmond zijn
    heel veel knuffels en liefs van ons carina xxxxxxxxx

• 12 Mei 2014 - 15:59

Mieke:

geweldig! We wensen jullie een goede reis en behouden thuiskomst. Tot ziens.

• 12 Mei 2014 - 22:28

Ria Thijssen:

Hallo Anke en Yvonne,
    Jammer dat Monkey Forest niet doorging. Dat hebben wij ook heel leuk gevonden.
    Maar.....op een olifant in de stromende regen met poncho en paraplu heeft ook wel wat !!
    Nogmaals dank voor jullie heerlijke verhalen. Anke, wanneer verschijnt je eerste boek? Je hebt echt schrijverstalent!
    Een goede reis en voor straks welkom in ons natte kikkerlandje, waar het ook met bakken uit de lucht komt de laatste dagen.
    Ria

• 12 Mei 2014 - 23:20

Gerda:

Hallo Meiden,
    Na onze prachtige vakantie en nog een weekje nagenieten, wil ik reageren op jullie verhalen en nu is het alweer de laatste.
    Ik heb ervan genoten--wat hebben jullie veel gezien en beleefd-lijkt me helemaal leuk als jullie nog een keer een moment hebben om ons aan de hand van fotomateriaal een verslag doen, zodat wij ook een beetje daar kunnen zijn.

Ik wens jullie een mooie laatste dag en een goede afsluiting van jullie reis en een groot welkom in Nederland.
    dit lijkt me voor jullie iets onvergetelijks.

tot gauw.
    Lieve groet,
    Gerda

• 13 Mei 2014 - 01:17

Bob:

jaaaaa IK ZIE JULLIE WOENSDAG WEER!!!

• 13 Mei 2014 - 11:57

Heidy:

HE DAMES HELE FIJNE REIS TERUG HEB GENOTEN GR HEIDY

• 13 Mei 2014 - 18:25

Wies:

Wat een geweldige reis en wat een prachtige verslagen waarbij ik mezelf in dat land waande! Zo mooi als alles beschreven werd. Bedankt hiervoor en tot ziens!!