Anke en Yvonne op avontuur, deel 1 - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van Anke & Yvonne Dankers & de Fockert - WaarBenJij.nu Anke en Yvonne op avontuur, deel 1 - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van Anke & Yvonne Dankers & de Fockert - WaarBenJij.nu

Anke en Yvonne op avontuur, deel 1

Door: Anke (dus Yvonne valt niet te verwijten)

Blijf op de hoogte en volg Anke & Yvonne

22 April 2014 | Indonesië, Bogor

Beste familie, vrienden en andere belangstellenden,

Eindelijk was het dan zover.... de reis ging beginnen. De laatste appjes vlogen over en weer, meestal over de inhoud van onze koffers. Om half zes bracht zoon- en kleinzoonlief ons eerst naar Yvonne, waar een hartelijk afscheid van zoon Bob plaatsvond waarna de reis - via een rondtoertje door Ale - werd voortgezet naar station Eindhoven.

Ons avontuur was begonnen..... de trein kwam eigenlijk meteen aan toen we het perron oprolden. Op Schiphol aangekomen begonnen we onze vakantie met een drankje op Schiphol zelf, waarna we ons naar de shuttle van het Bastion hotel begaven. Het hotel was eenvoudig maar prima. Nog even een hapje eten en dan slapen om uitgerust aan onze lange vlucht te beginnen. Na via de receptioniste om bediening te hebben gevraagd kwam een uiterst onvriendelijke ober die her en der wat stoelen op z'n plaats schopte knorrig vragen wat we wilden. Gelukkig was de dis die we bestelden heerlijk zoals ook het flesje rose. Hollands als we zijn waren we te pinnig om in het hotel te ontbijten. Nee, een broodje met een cappucino op Schiphol was veel beter en goedkoper en was 't ook, maar liefst 2 Euro.

Onze koffers gedropt en nog even wat rondgesjouwt en tot slot nog een overheerlijke, gezonde smoothie naar binnengewerkt. Wie doet ons wat! Onze vlucht was prima op tijd dus na ons geinstalleerd te hebben vertrokken we..... Kuala Lumpur here we come. 14 uur vliegen.... dan verwacht je toch wel even te kunnen slapen. Niets is minder waar. Mijn companen Yvonne en Spit (Anke is vlak voor de vakantie door haar rug gegaan) gingen er eens goed voor zitten. Yvonne heeft weliswaar zo'n 10 uur haar luiken dichtgehad maar beweert nauwelijks te hebben geslapen. Spit hield mij fijn uit de slaap. Wel lekker 2 films gekeken. We werden rijkelijk gelaafd met drank (glaasje water hoor!) en eten. Heel exotisch..... kipfilet met puree, brocolli en rode kool. Lekker hoor! 's Ochtends om 6.00 weer een lekker ontbijt waarbij we konden kiezen tussen een Malaysian breakfast of omelet. Yvonne koos voor de Aziatische versie. Rijst met pittige (ja wat was 't eigenlijk Yvonne?) smurrie, heet maar lekker aldus Yvonne.

In Kuala Lumpur hadden we zo een doorvlucht te pakken naar Jakarta. Na 1 uur en 40 minuten in een spiksplinter nieuw vliegtuig landden we in Jakarta. Onze eindbestemming was zonder kleerscheuren bereikt. Spit hield zich na de nodige medicatie rustig, gelukkig. Na de visum formaliteiten waren onze koffers ook gearriveerd dus hopsasnee, op zoek naar onze gids. Die stond niet waar wij hem verwachtten, dus andere uitgang geprobeerd. Noppes. Redelijk paniekerend overlegden we hoe we die nou te pakken kregen terwijl we naar de buitenuitgang nr. 1 terugliepen alwaar men weer een blik nieuwe gidsen had open getrokken. En jawel, daar stond hij : welcome Mrs. Dankers stond er op een plaat. Gevonden. Een klein lief gidsje en jawel we hebben er ook nog een eigen chauffeur bij. All inclusive.

Het is hier bloedheet en heel vochtig, maar gelukkig airco in het busje en de reis zette zich voort door een eindeloos, gigadruk en overvol Jakarta, naar Bogor. Daar een Indonesische simkaart gekocht voor het bellen met het thuisfront. Na ongeveer 1,5 uur kwamen we - eindelijk en bekaf - aan in ons eerste hotel. Eerst maar een trapje op naar de receptie en jawel hoor, Anke ging op dat trapje voluit op haar plaat (voeten optillen! hoor ik iemand zeggen) Vol op de knieen. Welja Spit, bil en schouder konden nog wel een maatje gebruiken.... Een plaatje van een guesthouse met een grote ruime kamer, met een uitzicht om van te smullen. Een luid ruisende beek achter ons ruime balkon. Eerst maar even slapen omdat we de nacht hebben overgeslagen. En nu zit ik dus al dit eerste verslag te schrijven. Hopelijk verschijnt het ook nog op onze reisdagboek, want dat lukt nog niet helemaal.....

wordt vervolgd.....

• 22 April 2014 - 11:37

Frank:

Hoi Anke en Yvonne, Leuk om jullie te kunnen volgen. Let op voor opstapjes, trapjes etc. en houd het (en de rug) recht! Heel veel plezier verder!!!
    Ineke en Frank

• 22 April 2014 - 11:40

Christel:

Leuk Anke, ik ga je volgen, heel veel plezier!!!

• 22 April 2014 - 11:47

Bob:

Dames geniet er van, leuk eerste verslag, ik ga jullie zeker volgen xxxxx

• 22 April 2014 - 11:57

Harrie En Walter:

Hallo Anke en Yvonne, wij gaan jullie volgen. Bogor is een mooie stad en de plantentuin gaan jullie toch nog zien. Goed uitrusten. Misschien hebben ze een "rugmassage" mevrouw in het hotel? Vertel wel eerst wat je hebt voordat het verkeerd gaat. Anke heb je al de "ijsblokjes"geprobeerd?
    Veel plezier en geniet er van. Harrie en Walter

• 22 April 2014 - 11:57

Elie:

Wat leuk om je (jullie) te volgen. Geniet ervan. Veel plezier en stop die rugzak vol. Dit vergeet je nooit! wat een tour en houd je rug recht. (dat is je wel toevertrouwd).

• 22 April 2014 - 12:07

Maarten Casa-adelante:

Skatje ... ik kan jou ook nergens alleen heen laten gaan. Wat is dat nu allemaal ? spit ... kapotte kneis en de heup ? nou doe maar rustig aan ... ietsjes minder wreed minder enthousiast en je zult zien je gaat echt alles mee maken ... en ik heb de sarong al aangeschaft :) heel veel plezier en doe je reisgenootje de grtjes.

• 22 April 2014 - 13:39

Harrie En Walter:

Heel veel plezier dames!

• 22 April 2014 - 14:00

Henriette :

Hoi meisjes,

Gaan jullie je batterij opladen? Heerlijk op avontuur geweldig!
    Ik ga jullie zeker volgen
    Maak er een toffe vakantie van zonder pijntjes en kneuzingen

Groetjes Juul

• 22 April 2014 - 15:13

Ria Thijssen:

Hoi Yvonne en Anke,

Wat heerlijk dat de reis nu eindelijk is begonnen! Jullie zitten volgens mij in hetzelfde hotel in Bogor, wij hadden alleen de kamer naast jullie (zo te zien op de foto).
    Geniet van deze super mooie reis!

groetjes Ria en Wil Thijssen

• 22 April 2014 - 16:28

Carina Bosma :

ha meisjes
    goed te horen dat jullie er zijn
    en dat de verre reis goed verlopen is
    Anke kijk goed uit voor de opstapjes
    geniet er van samen en denk aan je rug
    liefs Carina xxxxxx

• 22 April 2014 - 18:18

Dominique De Vree:

Veel plezier meiden, en niet met vreemde mannen mee gaan.
    Pas goed op jullie zelf.

• 22 April 2014 - 18:41

Brenda:

Eindelijk is het zover............geniet van jullie avontuurlijke reis!!
    Liefs Brenda & Gerard

• 22 April 2014 - 19:20

Karin:

Hallo Yvonne en Anke, Fijn dat jullie goed aangekomen zijn op de plaats van bestemming. Hopelijk heeft Anke niet veel last van haar rug, maar Yvonne zal wel goed voor je zorgen. We blijven jullie volgen.
    Groetjes vanuit Helmond, Karin en Geert

• 22 April 2014 - 19:42

Jolanda:

Hoi dames, fijn te horen dat jullie goed zijn aangekomen...... nou ja, goed is anders (he Anke?)! Dit eerste verslag is alweer superleuk, ga zo door. Geniet van deze mooie reis en deel het met ons door middel van dit soort leuke verslagen. Veel plezier!!
    Oh, de foto's zijn ook leuk. De koffers zijn herkenbaar ;-) ENJOY!!

• 22 April 2014 - 20:22

Bernadette:

Gezellig weer, zo'n verslag... :-)
    Heel veel plezier, dames!

• 22 April 2014 - 20:31

Christel:

Lekker begin van de reis Anke ;) geniet van de rest en dan geniet ik mee via het reisverslag en de foto's!

• 22 April 2014 - 22:19

Gerda:

Hallo Anke en Yvonne,

Dat wordt weer smullen van jullie reisverhalen en ik ga jullie volgen.
    Maar eerst gaan wij met z'n vieren naar Turkije.dus vanaf 1 mei ben ik dagelijks te vinden op jullie site.
    Een hele mooie reis toegewenst wel met minder valpartijen.
    Veel liefs Gerda

• 22 April 2014 - 22:35

Irma:

Nou.... de toon is gezet! Ik hoop op wederom vele vermakelijke verhalen. Van mij mogen jullie ieder jaar gaan ipv iedere 3 jaar! Geniet ervan samen!

• 23 April 2014 - 11:50

Mieke:

Hoi meiden,
    Ik houd het kort want met al die reacties kom je niet meer aan avonturen toe. Geweldig zo'n reis, geniet ervan en houdt ons op de hoogte, groetjes van ons